تعمیر دستگاه های هیتر استیرر

تعمیر دستگاه های هیتر استیرر

تعمیر دستگاه های هیتر استیرر – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه های هیتر در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می گیرد.

بررسی اجمالی دستگاه هیتر استیرر

دستگاه هیتر استیرر  یک دستگاه آزمایشگاهی است که برای مخلوط کردن یا هم زدن نمونه ها یا محلول های مایع استفاده می شود. این هیتر معمولاً از یک صفحه مسطح یا گرد از جنس یک ماده مغناطیسی تشکیل شده است. صفحه داغ هیتر یک میدان مغناطیسی چرخشی تولید می کند که باعث چرخش نوار همزن و ایجاد یک جریان گردابی می گردد.

سرعت مایع مورد آزمایش را می توان با استفاده از یک دکمه کنترلی یا رابط دیجیتال روی صفحه داغ همزن مغناطیسی تنظیم کرد.

همزن‌ های مغناطیسی معمولاً در آزمایشگاه‌ های علمی و تحقیقاتی نظیر: حل کردن جامدات در مایعات، همگن‌ سازی نمونه‌ ها و حفظ دمای ثابت در طی واکنش‌ ها یا آزمایش‌ های شیمیایی استفاده می‌ شوند. آنها اغلب در شیمی، زیست شناسی، داروسازی و سایر زمینه هایی که اختلاط دقیق و کنترل شده مایعات مورد نیاز است استفاده می شوند.

در آزمایشگاه های شیمی دستگاه هیتر استیرر یا همزن مغناطیسی برای انجام واکنش های سنتز شیمیایی استفاده می شوند.همزن مغناطیسی اختلاط کامل واکنش دهنده ها، سرعت بخشیدن به سرعت واکنش و بهبود راندمان واکنش را تضمین می کند.

کاربرد های دستگاه همزن مغناطیسی یا هیتر استیرر

همزن های مغناطیسی با صفحات داغ در تحقیقات زیست شناسی و علوم زیستی برای کارهایی مانند کشت سلولی، دناتوره سازی پروتئین و هیبریداسیون DNA/RNA استفاده می شود. آنها همچنین در میکروبیولوژی برای آماده سازی محیط و استریل کردن محیط کشت استفاده می شوند .

نکات لازم برای افزایش عمر دستگاه هیتر استیرر

اولین نکته پس از هر بار استفاده، صفحه داغ همزن مغناطیسی را تمیز کنید تا مواد ریخته شده یا خشک شده از بین برود. از مواد شوینده ملایم و آب گرم استفاده کنید و از مواد شیمیایی خشن که می توانند به سطح آسیب برسانند اجتناب کنید.

همزن های مغناطیسی با صفحه های داغ دستگاه های الکتریکی هستند و نباید در آب غوطه ور شوند. از یک پارچه یا اسفنج مرطوب برای تمیز کردن سطح استفاده کنید و از ورود آب به اجزای الکتریکی خودداری کنید.

به طور مرتب صفحه داغ و همزن مغناطیسی را برای هر گونه علائم آسیب، مانند ترک، قطعات شل، یا سیم های فرسوده بررسی کنید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، استفاده را متوقف کرده و تجهیزات را تعمیر یا تعویض کنید.

همیشه به دستورالعمل‌ های ایمنی مانند پوشیدن لباس‌ های محافظ مناسب، استفاده از تجهیزات روی سطح و رعایت اقدامات ایمنی الکتریکی مناسب پایبند باشید تا دستگاه طول عمر بالایی داشته باشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *